Search
Close this search box.

Actualitat

Tendències del Marketing Digital el 2020

Amb la velocitat que la tecnologia moderna està creixent i evolucionant no és sorprenent allò que està directament relacionat amb ella hagi d’avançar a un ritme similar, i per tant el màrqueting digital no és una excepció.

Tenir consciència de les tendències emergents o les que continuaran és una part vital per mantenir-se al capdavant de la partida. I és que, tots aquests avenços i noves tendències suposaran un abans i un després en el que avui entenem per màrqueting digital.

Aquestes són algunes de les principals tendències de màrqueting digital que s’acosten ràpidament i es preveuen per al 2020.

E-commerce a través de les xarxes socials

Cada dia hi ha més gent utilitza les xarxes socials, fins al punt de convertir-se en una nova forma de comunicació social, que fins i tot les empreses han integrat en la seva estratègia de màrqueting digital.

No obstant, el que avui en dia potser no és tan evident és saber quants d’aquests usuaris compren a través de les xarxes socials. La venda a través d’aquest canal representa una oportunitat latent que al 2020 despuntarà amb força. Moltes estadístiques parlen que el 70% dels usuaris utilitzen les xarxes socials com Instagram o Facebook per trobar els productes que estan buscant. Està clar, doncs, que si aquestes eines permeten comprar directament, un cop el client arribi al nostre producte, el tenim a un sol clic de realitzar una compra, de forma directe i sense necessitat d’accedir un altre lloc web, cercar el producte i realitzar tot el procés de compra.

La irrupció i popularització d’aquesta funcionalitat al 2020 permetrà a moltes empreses, sobretot petites i mitjanes, arribar als seus clients i facilitar el procés de compra directament des  de la mateixa publicació. D’aquesta manera es podrà arribar als nous clients d’una forma més ràpida i senzilla, reduint l’embut de vendes i facilitant la compra dels usuaris.

Realitat virtual i augmentada

En els últims anys, tant la realitat augmentada com la realitat virtual s’han popularitzat massivament i estan apareixent com a tendències principals del màrqueting digital pel 2020.

Avui en dia, moltes grans empreses estan fent ús de la realitat augmentada. Ikea, per exemple, té una aplicació que permet als usuaris visualitzar com es veuria un moble a casa seva abans de realitzar una compra. Aplicar la realitat augmentada i la realitat virtual en l’estratègia de màrqueting digital està a l’abast de poques empreses. No obstant, amb el temps segur que aniran sorgint aplicacions i tecnologies que permetran l’accés a petites i mitjanes empreses.

Contingut interactiu

Els compradors d’avui en dia busquen experiències noves quan entren a Internet i, per a molts, això significa una major interactivitat. De fet, es parla que un 91% dels usuaris busca contingut més visual i interactiu. Els motius perquè els usuaris prefereixen aquest tipus de contingut són diverses:

  • El contingut interactiu és diferent i nou i, per tant, destaca més.
  • Aquest tipus de contingut ajuda a retenir els visitants a la pàgina més temps.
  • El contingut interactiu és immensament compartible, és el que s’anomena: viralitat.  Quan els usuaris comparteixen aquest contingut, ajuden a crear consciència de la nostra marca.

En poques paraules, el contingut interactiu és més dinàmic i més, per tant, els usuaris en gaudeixen més i, com que els agrada, el comparteixen perquè el seu entorn també en gaudeixi.

Personalització

El 2020 serà l’any del màrqueting personalitzat. Els consumidors tenen molt clar els anuncis que no connecten amb ells, de manera que els mitjans tradicionals dirigits al públic generalista són cada cop menys efectius.

En una enquesta realitzada a mil persones, el 90% va remarcar que trobava molt atractiva la personalització, i fins al 80% va admetre que tindrien més probabilitats de comprar un producte o servei a una empresa que els oferís una experiència personalitzada.

És important tenir en compte que l’e-mail màrqueting són una molt bona eina per la personalització, de manera que és important no deixar escapar la oportunitat de connectar amb el vostre públic de manera personalitzada.

Màrqueting de contingut

Durant anys, el “contingut ha estat el rei “ del màrqueting digital. A mesura que avancem cap al 2020, continua i continuarà sent un element clau.  Però alerta! El contingut ha de ser de qualitat, i ha de ser capaç de mostrar l’expertesa i coneixement consolidat d’allò que parlem per tal de comunicar-nos amb els clients amb credibilitat i solvència. A més, no es pot perdre de vista que el contingut és també l’”alimentador” que els motors de cerca proporcionen als cercadors online, de manera que produir contingut d’alta qualitat és imprescindible.

Contingut de vídeo

Els clients responen bé als continguts visuals, convertint el vídeo en una important eina de màrqueting digital el 2019. Durant el 2020 continuarà sent important, i molt probablement durant molts més anys.

És important, però no oblidar el vídeo en directe. De mitjana, els vídeos en directe a Facebook Live i Instagram Live mantenen una mitja de visualitzacions tres vegades superiors als vídeos enregistrats. I produeixen sis vegades més interaccions que els vídeos tradicionals i enregistrats.

Per tant, veiem que el 2020 també estarà marcat per aquesta tendència.

Està clar que el màrqueting digital es continu i canvia a un ritme molt ràpid, encara que a no totes les empreses poden adaptar-se als nous canvis amb tanta rapidesa. Però no cal perdre el cap! Cada empresa ha se ser conscient de fins a on pot arribar, identificar què li convé a ella i als seus clients, consolidar cada una de les accions dutes a terme, i sobretot que aquestes estiguin dissenyades en base a una estratègia de màrqueting digital planificada i d’acord als objectius del negoci.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone