Search
Close this search box.

Actualitat

Com treballar l’optimització SEO amb WordPress (Part 1)

L’optimització SEO en les pàgines web és un element fonamental per ajudar en el posicionament d’un lloc web en els cercadors de Google. Per fer-ho, però, cal tenir clar els processos per assegurar que estem fent un treball d’optimització correcte. WordPress ens ofereix moltes eines per fer-ho. En cas de dubtes, contacteu amb professionals: us orientaran.

WordPress és un dels sistemes de gestió de continguts més utilitzats a la xarxa.Segons l’enquesta de W3Techs (World Wide Web Technology Surveys) publicada al mes d’octubre de 2017, el 29% dels llocs web depenen de WordPress com a plataforma de gestió de continguts o blogging, i representa el 60% de quota de mercat.

La seva popularitat es deu principalment a la facilitat d’ús de l’eina, per part de tècnics especialistes com no tècnics, és molt flexible, funcional i a més és totalment gratuïta. Tot i la seva “relativa” facilitat d’ús, un lloc web de WordPress cal coneixe’l i entendre’l abans de començar a treballar-ne la seva optimització.

Encara que WordPress es coneix com un CMS amigable a SEO, aquest no s’optimitzarà si no hi ha una tasca addicional per treballar el posicionament. A més, és molt probable que alguns canvis fonamentals de SEO de WordPress requereixi utilitzar PHP o HTML o hagueu d’instal·lar algun pluggin o connector. Si no sabeu com fer-ho, us podem ajudar.

Elements per optimització SEO

Urls amigables

Les versions més antigues de WordPress tenien URL’s un xic “lletges i inintel·ligibles”, com per exemple http://mydomain.com/=p=1342. Les versions més recents utilitzen URL’s més amigables de forma predeterminada, agafant per defecte la data i nom, per exemple http://mydomain.com/2017/11/28/mostra-post/. No obstant,WorPress permet la configuració de la URL i escollir com volem que sigui.

Robots.txt

WordPress no crea un fitxer físic i permanent de robots.txt en el servidor. El gestor de contingut es que fa és generar-lo en el moment en que es sol·licita a través de http://mydomain.com/robots.txt. No obstant, també és possible crear manualment un fitxer robots.txt en el directori arrel de WordPress, el qual substituirà la configuració predeterminada.

HTTPS

Google valora la privacitat dels usuaris i els certificats SSL permeten transmetre les seves dades amb encriptació. Per això,  Google ha afegit les web amb certificat i protocol HTTPS com a factor de classificació en el posicionament SEO, que tot i no ser un element determinant, si disposem d’ell sempre ajudarà en augmentar les posicions de classificació. Podem generar certificats SSL gratuïts com ara els de Let’s Encrypt o bé opcions més segures i de més confiança com els Thawtee SSL 123 de VerySign.

Sitemap XML o mapa web

WordPress no genera sitemaps XML, de manera que la recomanació és utilitzar connectors (mòduls o plugins) com el de Google XML Sitemaps, un dels més utilitzats i fiables, per afegir aquesta funcionalitat al lloc web.

Velocitat del lloc

La velocitat del lloc és un dels factors de classificació “tècnics” més importants, per tan és imprescindible fer tot es possibles per millorar el tems de càrrega del lloc web. Google PageSpeed Insights és una de les eines de test més estàndard per a mesurar aquesta millora i altres. Algunes de les accions recomanables són:

  • Instal·leu només aquells connectors que proporcionin un valor real i comproveu-ne la velocitat del lloc web amb o sense ells.
  • Netegeu el vostre tema de WorpdPress de crides innecessàries, funcions i scrips de Java,…
  • Instal·leu un connector de memòria cau. Els complements d’aquest tipus generen versions HTML estàtiques de les pàgines dinàmiques i les retornen quan ho sol·liciti un client. Això redueix significativament la càrrega del servidor i, per tant, accelera el lloc web.
  • Afegiu mòduls de compressió de l’HTML, el CSS i el Javascript i feu que els components de la pàgina es carreguin progressivament.

Finalment, si no teniu els coneixements necessaris per una correcta optimització excel·lent poseu-vos en mans tècniques expertes.

Enllaços trencats

És important verificar els enllaços trencats, i més si es fa de forma manual. Per fer-ho recomanem l’ús de plugin que permeti agilitzar la tasca de forma automàtica, com per exemple Link Broken Checker.

Esquema de marcatge

El Schema markup és un format de dades especial que s’utilitza per convertir les dades en dades estructurades, la qual aglutina informació significativa i conté fets, conceptes i en descriu la relació entre elles. La importància de l’esquema de marcatge és perquè els cercadors com Google sempre intenten millorar l’experiència de cerca dels usuaris, i ho fan a través de la informació addicional que aporten els esquemes de marcatge amb dades estructurades.

Pàgines d’AMP

AMP significa Accelerated Mobile Pages i la seva tecnologia té per objectiu accelerar la càrrega de les pàgines web als dispositius mòbils. Ho fa a través de l’ús de moltes etiquetes HTML, JavaScript i CSS. A més aprofita l’emmagatzematge en memòria cau del servidor.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone