Una de les grans preocupacions de les empreses durant principis del 2015 pel que fa a estratègia en posicionament es refereix va ser el canvi en l’algoritme de Google.Per primera vegada, Google va posar data i condicions a la seva actualització i va fer saber a tothom quan seria (a l’abril) i què esperaria (que les webs s’adaptessin als dispositius mòbils).El cercador es va escudar en el fet que cada vegada més cerques es realitzen des de terminals mòbils (segons assenyalava en la data en què es va llançar l’actualització són ja el 50% de les recerques les que es fan des d’aquests terminals) per reajustar les condicions.Les webs haurien d’adaptar a aquests dispositius o serien penalitzades en els resultats de recerca que es mostraven en aquests terminals.
El Mobilegeddon, com va començar a ser cridat en la premsa especialitzada, va arribar, es va aplicar i molts van ser els que van començar a preguntar si havia tingut conseqüències o si, per contra, havia estat un exemple de molt soroll per no res.Els primers estudis apuntaven que les pàgines no mobile-friendly no havien estat massa penalitzades, però el pas del temps podria estar posant ja a cadascú al seu lloc.Va tenir l’ajust de Google realment impacte en el que està passant a internet?
Segons les conclusions de l’últim Adobe Digital Advertising Report, la resposta a aquesta pregunta és que sí, el mobilegeddon sí que està afectant els resultats de les empreses en els cercadors.L’estudi és el primer que Adobe ha realitzat des que Google ha actualitzat el seu algoritme i ha començat a prioritzar a aquelles pàgines que estan preparades per a dispositius mòbils.La caiguda no és brutal però sí que està ja en les dues xifres: segons els resultats de l’estudi, el tràfic orgànic als sites que no són mobile friendly ha caigut en un 10%.
Però aquesta no és l’única conseqüència que el canvi d’algorisme ha tingut en aquestes webs.Segons les dades de l’estudi, els clics dels anuncis d’aquests sites han caigut en un 9% el que ha portat, assenyalen en les conclusions de l’estudi, al fet que els anunciants estiguin pagant més per posicionar-se en sites en els que els anuncis condeixen menys (al mateix temps que els clics han caigut, els preus per cada un d’aquests clics ha pujat).
Aquest no és l’únic informe que ha mesurat els efectes de l’Mobilegeddon i ha establert que sí que està tenint un efecte directe sobre els resultats de les webs de les empreses.De fet, hi ha anàlisis que han assenyalat fins i tot que els seus tentacles van més enllà del que es veia de manera directa o del que s’esperava.Tot i que Google va assenyalar que l’estar o no adaptat als dispositius mòbils anava a afectar els resultats mòbils, un estudi assenyalava recentment que també ha modificat els resultats de cerca a escriptori.Segons un estudi de Catchpoint Systems, l’ajust de l’algoritme està també afectat els resultats que els consumidors estan veient des del navegador a escriptori (de fet, les seves proves van detectar que Google li està donant més importància al que un web sigui responsive que alhora de càrrega).
Per tant, no queda més remei que recuperar la llista de les coses que cal fer per respondre al que Google exigeix ??i ajustar les webs a les seves demandes.Comprovar si es compleixen les seves expectatives (és a dir, veure si la nostra web és realment mobile-friendly), apostar per un disseny responsive o controlar la velocitat de càrrega són alguns dels elements que cal tenir en compte.
Menys anuncis i més clics
L’estudi d’Adobe no només s’ha centrat, d’altra banda, en els efectes del Mobilegeddon en la publicitat a internet.També dóna dades més generals sobre l’estat de les coses.L’informe assenyala que ha crescut entre un 1 i un 2% el trànsit en línia en comparació amb el trimestre anterior i que els clics als anuncis a internet han crescut en un 24% davant les xifres de l’any precedent.
L’augment dels clics respecte a l’any passat es deu, segons expliquen, al fet que ara els consumidors s’enfronten a menys anuncis.Davant del volum de publicitat en línia servida l’any passat, aquest any els consumidors han rebut un 22% menys d’anuncis.