Search
Close this search box.

Actualitat

L’e-mail Màrqueting. Consells per a una major efectivitat de les teves campanyes.

L’e-mail màrqueting s’ha convertit durant els últims anys en una eina molt utilitzada per a realitzar accions de màrqueting digital, i pot ser molt útil si s’utilitza correctament. Tot i que algunes veus parlaven de la fi del correu electrònic, aquest sembla que, no només no desapareixerà, sinó que a més continuarà sent una eina de comunicació indispensable per a les marques.

A les portes de l’entrada en vigor del nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), que substituirà l’actual normativa vigent i que començarà a aplicar-se el 25 de maig de 2018, és summament important assegurar que la llista de destinataris hagin donat el seu consentiment exprés i de forma voluntària per a rebre informació de la teva empresa.

El nou escenari de l’e-mail màrqueting requereix, doncs, una estratègia molt ben definida i cuidada que permeti arribar amb èxit i millor que la competència a la base de leads i clients.

Per a això, et deixem una sèrie de consells que et permetran començar a situar-te en el món de l’e-mail màrqueting o a millorar-lo, si ja en tens.

  1. Utilitza un gestor d’e-mail màrqueting

    Sovint enviar un e-mail màrqueting requereix treballar amb bases de dades de contacte molt grans, i per tant un alt nivell de gestió. A més, s’ha d’estar alerta perquè fer un enviament massiu des d’un correu electrònic tipus Outlook o Gmail pot ser considerat spam, ja que tècnicament, els servidors no estan preparats per enviar tal quantitat de correus sense ser considerats correu brossa.
     

  2. Assegura’t que els teus correus estiguin optimitzats per a mòbil.

    Cada dia és més gran el nombre de persones que utilitza els dispositius mòbils per a les seves gestions diàries com consultar el correu electrònic o navegar per internet o xarxes socials. És imprescindible, doncs, assegurar-se que el contingut que s’envia és responsive, i que pugui veure’t tant des d’un PC, una Tablet com un mòbil. Si un usuari obre un correu electrònic en el seu telèfon intel·ligent i no pot veure el contingut, s’estarà perdent una oportunitat de venda.
     

  3. Disseny clar i net

    És important assegurar-se que el correu que s’envia té tota la informació necessària, però sense ser massa llarg i sense estar molt carregat a nivell de disseny. Avui en dia vivim a gran velocitat i no podem “perdre” temps llegint correus molt llargs. De manera que quan algú rep un correu, aquest ha de trobar de forma clara i neta el motiu d’aquest, els beneficis que obté i una crida a l’acció.
     

  4. Call to action

    Utilitza la crida a l’acció per captar l’atenció dels destinataris que han obert el correu. Les crides a l’acció (CTA) solen representar-se amb un botó amb colors, o imatges amb un copy atractiu, que enllaça al link que volem que arribi el nostre contacte. Les Call to action faciliten a l’usuari arribar a l’objectiu plantejat.
     

  5. Facilitar la compartició en xarxes socials

    No deixis passar l’oportunitat que l’usuari que ha obert el teu correu, pugui fer augmentar l’abast del missatge a través dels botons que li permeti compartir el contingut a les xarxes socials. La compartició ha de ser fàcil.
     

  6. Personalitzeu els vostres correus

    Els gestors d’e-mail màrqueting permeten, de forma molt fàcil i intuïtiva, personalitzar els enviaments. D’aquesta manera s’aconsegueix tractar els consumidors de forma única i personalitzada, augmentant així la possibilitat que el correu sigui obert.
     

  7. El remitent ha de ser una persona

    Encara que pugui semblar un tema irrellevant, està comprovat que les taxes d’obertura d’e-mail màrqueting augmenten quan els correus són enviats amb el nom del remitent d’una persona. El nom real estableix un vincle i és un major generador de confiança que si es rep un mail amb un nom d’empresa com a remitent únic. L’opció més recomanable és combinar entre un remitent amb nom i l’empresa a la qual representa.
     

  8. Eina de venda i fidelització

    L’e-mail màrqueting a part de ser una eina de venda, també ho és per a la fidelització dels clients. A través d’accions com concursos, felicitacions, promocions, etc., que permet estar present en la ment del client d’una manera continuada en el temps, però sense arribar a molestar.
     

  9. Cuida la qualitat del contingut.

    Encara que pugui semblar una obvietat, per assegurar l’èxit d’una campanya d’e-mail màrqueting és imprescindible prestar especial atenció al disseny i a la redacció del
    contingut de la campanya, i que aquests siguin fàcils de comprendre, interessants i d’utilitat per als lectors.
     

  10. Realitza tests abans de realitzar l’enviament

    La millor manera d’assegurar-se que el text no conté faltes d’ortografia, que l’enllaç és correcte, que les imatges es veuen correctament i que la base de dades d’enviament és correcta és realitzar enviament de proves i analitzar els resultats. Un error pot pagar-se molt car, primer amb un altre mail de disculpa, però a més pot comportar moltes baixes i, el que és més greu, fallar en l’objectiu marcat.
     

  11. Dóna la benvinguda als nous leads

    Les plataformes d’e-mail màrqueting permeten donar la benvinguda als nous contactes (leads), de manera que per a les noves subscripcions es pot establir, de forma automatitzada, un primer correu de benvinguda. L’ideal és fer-ho durant les primeres 24 hores des que ha establert el primer contacte, ja que el lead encara té la marca molt present en la seva ment, i ajudarà a reforçar i vincle que el lead té amb la marca
     

  12. Segmentació de la base de dades

    No totes les persones, ni tots els contactes d’una marca, empresa o servei tenen els mateixos interessos i gustos en comú, de manera que segmentar les bases de dades de contactes, mantenint-la actualitzada i depurada, permet que els missatges enviats siguin més efectius i una major optimització de les campanyes d’e-mail màrqueting.
     

  13. Utilitza les estadístiques

    Les plataformes d’e-mail màrqueting proporcionen informació molt útil sobre les campanyes realitzades com les taxes d’obertura, les baixes, els bounce, … Tota aquesta informació és útil per millorar en les campanyes següents.
     

  14. Dirigeix les teves campanyes a una landing page

El CTA és el primer pas per a la conversió, però la landing page és el segon i no menys important perquè una acció d’e-mail màrqueting pugui complir el seu objectiu. La landing page és la pàgina en què s’envien les visites des d’una campanya de mailing, amb l’objectiu que facin una determinada acció com ara fer un clcik, registrar-se, comprar, omplir un formulari, … A les landing page el disseny és un element molt important, ha de ser net, clar, atractiu per a l’usuari, sense distraccions.

Està clar que l’e-mail màrqueting és una de les eines de captació i de comunicació amb clients i clients potencials molt potent i efectiva, però perquè sigui realment efectiva s’han de definir, de forma clara, els objectius de cada campanya i seguir una sèrie de regles que ajudaran a augmentar l’efectivitat de la mateixa i aconseguir els objectius marcats. Demana més informació al nostre equip.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone