Search
Close this search box.

Actualitat

Instagram, la xarxa social de referència per a les empreses

Actualment, les xarxes socials són eines de comunicació essencials per a les empreses per millorar el seu creixement i, ja que permeten arribar a un públic molt ampli i divers.

La majoria de negocis que estan presents a les xarxes socials normalment tenen perfil a Facebook. No obstant això, en els últims anys existeixen altres xarxes, com és el cas d’Instagram, que han anat adquirint gran visibilitat, tot i que moltes empreses segueixen ignorant la seva importància i capacitat d’impacte econòmic que pot tenir per al seu creixement.

Instagram és una xarxa social que va néixer l’octubre de 2010 amb la intenció principal de compartir fotografies i vídeos. Avui dia s’ha convertit en una de les xarxes socials amb més tràfic del moment, ja que suma més de 1.000 milions d’usuaris. Per a les empreses, una xarxa social que engloba tal quantitat d’usuaris és un canal de comunicació òptim per fer branding de les seves marques i atraure nous clients. Amb una bona estartègia de màrqueting digital les empreses atrauran tràfic, captaran leads i així, per acabar  convertint-los en clients. 

Algunes recomanacions per aquelles empreses que ja tenen compte d’Instagram o que estan madurant la possibilitat de ser-hi, són:

El contingut visual és essencial per a l’estratègia de màrqueting

Les publicacions amb imatges i vídeos generen major atracció entre els usuaris, ja que la seva participació és superior a les publicacions fetes només amb text. És important que les empreses, a l’hora de definir les seves publicacions, tinguin en compte una línia d’estil coherent amb la marca i la identitat visual que es vulgui transmetre, jugant amb els colors corporatius de la marca per donar joc a l’hora de fer els posts.

Un element important a tenir en compte és cuidar molt la qualitat de les fotografies i vídeo i els dissenys de les publicacions, escollint imatges netes i composicions equilibrades.

Creació d’un storytelling

La narració és una part de la naturalesa humana. Des del punt de vista empresarial, explicar una història és una bona manera d’establir connexions emocionals amb els vostres públics.

Compartir continguts a través de l’aplicació és la millor manera de mostrar qui som i com som i establir relacions amb clients i clients potencials. Aquest contingut ha de ser capaç de transmetre emocions i crear engagement, perquè només d’aquesta s’aconseguirà establir lligams amb els usuaris i que aquests se sentin identificats amb la marca, i arribin a crear un estret vincle amb aquesta.

Instagram és avui per avui una de les xarxes socials amb més engagement amb els seus usuaris, precisament per aquest component emocional.

Captació de nous clients potencials

Instagram és una molt bona eina per captar clients potencials, ja que ofereix la possibilitat d’arribar a segments de mercat que amb altres eines es fa més difícil d’accedir-hi. A través de la utilització de hashtags. Aquests serveixen per classificar el contingut que es publica agrupant.-lo per temes i mencions que puguin ser d’interès pels usuaris. Els hashtags són, doncs, la principal manera d’atraure seguidors i clients potencials al compte. Per tant, és important comprovar que s’utilitzen els hashtags rellevants que cerquen el públic objectiu al qual ens dirigim.

Una altra manera de captar clients potencials és a través de les campanyes Instagram Ads, tot i que aquestes requereixen una inversió.

Perfecte per mantenir el vincle amb el públic objectiu

Instagram té la taxa mitjana de participació i engagement més alta de totes les xarxes socials. Això ofereix la possibilitat de mantenir una estreta relació amb els seguidors de la marca i interactuar amb ells. Una bona manera de mantenir aquesta relació és potenciar l’engagement amb ells fomentant els likes, comentaris, comparticions, participació en concursos… D’aquesta manera com major sigui la interrelació amb els clients, major serà el vincle i compromís que aquests tindran amb la marca, i això es tradueix en augment de les vendes i fidelització dels clients.

Analitzar com es comporta la competència

Encara que algunes empreses no utilitzin Instagram com a canal per dur a terme les estratègies de màrqueting, és una molt bona eina de benchmark, ja que permet analitzar com es comporten els competidors en aquesta xarxa, analitzar com interactuen amb el seu públic, quin contingut publiquen, freqüència, hashtags… perquè pot ser útil i ajudar a l’empresa a definir la seva estratègia de màrqueting digital en aquest canal.

Per tant, és obvi que en els temps que corren la presència a les xarxes socials és imprescindible per a les empreses, si aquestes volen estar presents a la ment del consumidor, de manera que una estratègia clara i definida a Instagram pot ajudar-lo s molt a assolir els seus objectius. Demana’ns més informació.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone