Search
Close this search box.

Actualitat

Comerç electrònic sí, però ¿què és l’e-commerce màrqueting?

E-commerce màrqueting o màrqueting de comerç electrònic s’entén com el procés a través del qual s’impulsen les vendes en el canal en línia duent a terme una acció, a la xarxa, centrada en crear consciència sobre la marca juntament amb ofertes dels productes. El màrqueting digital per al comerç electrònic aplica els principis de màrqueting tradicionals a un entorn multicanal basat en dades.

Quan parlem de màrqueting digital per al comerç electrònic , aquest es divideix en dos tipus d’accions, una de centrada en d irigir el trànsit al lloc web i una altra a optimitzar l’experiència de l’usuari per aconseguir la seva conversió . Totes dues accions són clau per a l’èxit del comerç en línia

Per a les empreses que tenen un canal de venda online i estan portant a terme o s’estan plantejant realitzar accions de màrqueting digital, és important que estiguin familiaritzats amb una sèrie de termes i conceptes àmpliament utilitzats en el canal de la venda en línia. Això els ajudarà en l’execució de les seves accions o, en el cas que tinguin el servei externalitzat a una agència i màrqueting digital, a conèixer sobre el tema i poder comprendre les accions que els plantegen. Alguns dels termes més utilitzats són:

Si parlem de canals de màrqueting de comerç electrònic

  • Publicitat de pagament per clic (PPC) : les campanyes de PPC efectives impulsen als usuaris amb intenció de compra, fent-lo més eficient que moltes plataformes de publicitat tradicionals. Les empreses liciten paraules claus que escriu l’usuari, aconseguint impressions dels seus anuncis, els quals se situen a la part superior dels resultats dels motors de cerca. L’anunciant paga per cada clic que es fa del seu anunci. 
     
  • Màrqueting de motors de cerca (SEM): de vegades es fa servir un sinònim de PPC, que es refereix a campanyes publicitàries en plataformes com Google Adwords o en xarxes socials com Facebook, Instagram o altres motors com pot ser Bing.
     
  • Optimització de motors de cerca (SEO): El tràfic SEO, també anomenat natural o orgànic prové de resultats “orgànics”, és a dir, no pagats en els motors de cerca com Google. No obstant això tenir un SEO que funcioni requereix d’una tècnica i coneixements exhaustius en posicionament orgànic en aspectes com la  creació de contingut , els enllaços entrants, estructura de l’e-commerce, paraules clau, …. i molts altres factors que  els algoritmes de cerca tenen en compte.
     
  • Publicitat gràfica: en referència als banners, barres laterals i altres anuncis predominantment visuals que apareixen en altres llocs web. Els anuncis gràfics són facilitats per xarxes publicitàries com la Xarxa de Display de Google .
     
  • Màrqueting d’afiliació:  són les referències d’altres llocs web amb contingut centrat en el nostre sector com valoracions, comparacions i testimonis. 
     
  • E-mail Màrqueting: les newsletters, les notificacions de carret abandonat i el remàrqueting utilitzen el correu electrònic per identificar clients passats i potencials a qui impactar per captar-los.

Termes de Ecommerce Màrqueting

  • AdWords de Google:  la plataforma de publicitat de Google va ser pionera en el model de PPC i és on se centren el major nombre d’accions publicitàries a la xarxa.
     
  • Pàgina de resultats del motor de cerca (SERP): els resultats acumulats dels usuaris que executen una consulta del motor de cerca, que inclou llistats orgànics i de pagament. Tenir resultats a la primera pàgina de serps és fonamental per adquirir nous clients.
     
  • Optimització de la taxa de conversió (CRO):  el procés de millorar cada aspecte d’un lloc web perquè més visitants acabin comprant. Aspectes com els temps de càrrega més ràpids, la reducció del nombre de clics per efectuar una compra, descripcions i imatges de producte més atractives, … faciliten la conversió.
     
  • Embut de conversió:  les passes que realitzar un client potencial per esdevenir un client , començant amb el coneixement de la marca i el primer clic per entrar a la botiga online, i acabant amb la compra d’un dels productes

Mantenir-se al dia amb les tendències de màrqueting de comerç electrònic és indispensable per poder dur a terme una estratègia de màrqueting digital reeixida, descobrir noves tàctiques, provar-les i implementar-per obtenir resultats. Per a això, cal estar familiaritzat amb els termes i conceptes més utilitzats en el màrqueting per al comerç electrònic. Més informació .

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone