Search
Close this search box.

Actualitat

Com millorar la presència a les xarxes socials

Avui en dia es fa gairebé impossible fer créixer la base de clients de les empreses i les vendes sense la presència de les marques a les xarxes socials. Si parlem de xifres, observem que aquestes concentren 335 milions d’usuaris a Twitter, 1.000 milions d’usuaris a Instagram, i 2.000 milions d’usuaris a Facebook. Aquestes dades constaten que molts dels clients potencials estan a les xarxes socials.

Tan si les empreses ja tenen presència a les xarxes com no, a la xarxa s’hi ha d’estar present d’una manera activa i interactuant, sempre que es pugui, amb els usuaris.

Independentment de si es tracta de Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn o qualsevol altra xarxa, és important augmentar la presència a les xarxes socials per aconseguir que les empreses i les marques estiguin a prop dels consumidors i per tant, sigui més fàcil, aconseguír més vendes. Es tracta doncs de gestionar el comptes de manera eficaç per augmentar la presència a la xarxa i estar actius i amb un elevant nombre de seguidors que interactuïn amb les nostres empreses i marques. Aquí hi ha alguns consells per millorar la presència a les xarxes socials el 2019.

Utilitzar les eines adequades.

Per tal de millorar la presència a les xarxes socials, les publicacions s’han de fer sovint i en els moments òptims. És obvi que en el dia a dia de l’empresa hi ha moltes coses a fer, i que difícilment podem dedicar gaire temps a anar publicant a les xarxes. Per això recomanem l’ús d’eines adequades que permetran programar les publicacions i us ajudaran a mantenir-nos actius a les xarxes i alhora a estalviar temps. Les eines de programació com Hootsuite, Buffer o altres permeten programar publicacions amb setmanes d’antelació, publicar-les en els horaris escollits i per tant, millorar la presència a les xarxes socials.

Centreu-se en l’atenció al client.

Les xarxes socials són la nova plataforma d’atenció al client. Cada dia més, els usuaris recorren a les xarxes socials per dur a terme les seves consultes. De fet es parla que més del 50% dels clients prefereixen els canals de missatgeria social per rebre atenció de client per sobre del telèfon i correu electrònic.

És important, doncs, que les marques se centrin cada dia més a ajudar als clients, i molt especialment a través de les xarxes socials, en comptes de centrar-se tant en la venda.

Les xarxes socials, a part d’oferir aquesta atenció personalitzada i directa, contribueixen a augmentar el nombre de seguidors i a fidelitzar-los.

Promocionar els comptes de xarxes socials.

Si el què volem és augmentar el nombre de seguidors a les nostres xarxes socials, no podem esperar que siguin ells els que ens trobin. La nostra tasca ha de ser intensiva i s’han de promocionar activament i amb inversions econòmiques els comptes en els mitjans socials, amb l’objectiu que els usuaris interaccionin amb els nostres perfils, fent-se seguidors i aportant comentaris i valoracions a les publicacions fetes. Com més usuaris ens segueixin, major serà la presència a les xarxes i més gran serà la comunitat de seguidors de la nostra marca o empresa.

Treballar amb visuals atractius.

Una de les millors maneres de destacar a les xarxes socials i augmentar la presència a la xarxa és centrar-se a utilitzar imatges visuals atractives. Sempre que es pugui s’ha de fugir de les fotos avorrides, i s’han de buscar imatges que connectin amb l’usuari, on es vegin persones utilitzant els nostres productes, la nostra marca, imatges que transmetin la part més humana i real com per exemple compartir fotos darrere la càmera o, fins i tot, els mateixos clients que interactuen amb el nostre producte, sempre és clar, amb el seu consentiment.

Participar activament amb el nostre públic.

És molt important participar activament amb el públic en xarxes socials. Els usuaris no voldran seguir-nos a les xarxes socials ni interactuar amb vosaltres si no reben res a canvi. Per tant, si volem crear una presència a les xarxes socials, els nostres comptes de xarxes socials s’han de convertir en una comunitat. Això vol dir que quan algú comenta els nostres missatges, s’hauran de respondre o fer algun comentari o interacció perquè vegin que estem allà. En definitiva és una manera d’humanitzar la marca, de mostrar que darrere una marca o un producte hi ha algú. Participar amb els seguidors no només augmentarà la nostra presència a les xarxes socials, sinó que ens ajudarà a desenvolupar relacions reals amb els clients.

És evident que les xarxes socials no són un canal de comunicació unidireccional, sinó tot el contrari. Es tracta d’una relació bidireccional on la interacció amb els usuaris és tant o més important que les publicacions que hi fem. Si fem una bona gestió de les xarxes socials, augmentarem la base de seguidors, el seu compromís i la seva fidelitat. Per tant, val la pena invertir temps i diners a fer una bona gestió de les xarxes socials.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone