Search
Close this search box.

Actualitat

Com el comerç electrònic pot salvar al petit negoci i al comerç detallista.

El març de 2020 es va parar el món i amb això moltes empreses es van veure obligades a tancar temporalment. Aquesta situació va posar al descobert la limitació digital que moltes d’elles tenien i/o encara tenen, sobretot en el terreny del comerç electrònic. Aquells negocis que no estaven preparats per vendre a través del canal online, van veure parada del tot la seva activitat econòmica. Per contra, aquelles empreses que havien invertit en comerç electrònic van poder mitigar l’impacte venent a través del canal digital. Al seu torn algunes empreses, moltes d’elles Pimes i de forma autodidàcta, van augmentar la seva activitat digital en resposta als desafiaments de la COVID-19, aprenent sobre la marxa, llançant la seva pròpia botiga online i activant la seva presència a les xarxes socials per arribar als seus clients.

Durant els mesos de confinament el comerç online va augmentar més d’un 50% fet que denota que, tot i no poder sortir de casa, els consumidors han seguit comprant. Actualment les coses han canviat i la tornada a la “nova normalitat” ha permès la reobertura de negocis i comerços. Però el futur és incert i les mesures de distanciament físic, ús obligatori de mascaretes i la limitació d’aforament a les botigues són restriccions que limiten la incentivació a la compra.

Davant la incertesa de nous rebrots, es fa cada vegada més evident que tenir presència al canal online mitjançant el comerç electrònic pot ajudar als negocis a sobreviure davant el risc d’un nou confinament, i en conseqüència el tancament dels negocis, botigues i establiments. Cada dia són més els locals que es llancen al món digital per augmentar els seus beneficis i suportar un hipotètic tancament econòmic, fins al punt que el comerç detallista o negocis de productes caducs com peixateries, fruiteries o carnisseries estan habilitant plataformes online per tramitar les vendes.

Més enllà dels temors a nous rebrots de la COVID-19 hi ha una sèrie de factors que continuaran impulsant el creixement del comerç electrònic i pels quals els consumidors continuaran comprant online. Un d’ells és l’aparició de nous hàbits de compra, que han vingut per quedar-se, ja que molts consumidors han tingut la seva primera experiència de compra online durant el confinament i aquesta ha estat positiva, de tal manera que ha arrelat en el seu patró de consum. Això no vol dir que el consumidor abandoni la compra al canal físic o tradicional, però sí que és probable que combini i utilitzi la compra online per a determinats productes. Donada aquesta situació, ara més que mai és quan les Pimes i petits negocis han d’estar connectats.

Si bé podem pensar que la compra física i online són models diferents i fins i tot competitius, en realitat no és així. Els comerços detallistes que tenen punt de venda físic disposen d’un avantatge respecte a la resta de botigues online i davant seu una oportunitat que han d’aprofitar per treure partit si integren, en el seu model de negoci, la omnicanalitat. Un concepte que es tractarà en propers articles.

Està clar que un dels avantatges del comerç detallista local amb botiga online és oferir el servei de recollida a la botiga, també anomenat Click & Collect, ja que el client pot seguir comprant en el seu establiment de confiança, del qual ja coneix els productes, però d’una forma fàcil i àgil.

El salt a la xarxa mitjançant l’obertura d’un comerç electrònic no és un projecte fàcil que es creï i s’implanti de la nit al dia, i menys encara de forma autodidacta. D’acord amb l’experiència de mesos anteriors, sí que estem en situació d’afirmar que la improvisació en aquest tipus de projectes no és gens recomanable. Aquesta és la raó per la qual, des de l’inici de la pandèmia, els projectes de comerç electrònic han experimentat un notable creixement, ja que la transformació del negoci pot suposar la solució per continuar i salvar l’activitat econòmica, en el cas que a la tardor les circumstàncies obliguin a un nou confinament en tota regla.

Contacteu amb nosaltres si voleu més informació

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone