Search
Close this search box.

Actualitat

Click&Collect, la nova tendència de l’Ecommerce per al 2020

Per tothom és sabut que l’Ecommerce ha arribat per aquedar-se, i amb ell també han vingut i vindran canvis en els hàbits de compra dels consumidors. Prova d’això el trobem amb Amazon, que el passat Nadal va batre tots els rècords de vendes online mai obtingut per una plataforma d’Ecommerce.

El Click & Collect consisteix en què el client realitza la seva compra online però la recull en el punt de venda o de recollida. Aquest Nadal ha estat el punt d’inflexió per a la consolidació de Click & Collect sobretot perquè, a causa de el gran creixement que ha experimentat el comerç online, s’ha consolidat com la solució a la impossibilitat de fer front als enviaments a les cases de totes les comandes realitzades.

Molts proveïdors no han estat capaços de servir les seves comandes dins dels terminis de lliurament compromesos, i moltes empreses de missatgeria, tot i augmentar la seva plantilla tampoc han pogut donar cobertura al gran volum de lliuraments a realitzar durant els pics de venda nadalencs.

Amb l’entrada de la venda online, el comerç minorista s’ha vist perjudicat en favor de compres en grans botigues online o marketplaces, molt més competitius a nivell de preu. No obstant això, l’aparició del nou concepte Click & Collect els ha permès recuperar terreny perdut i posar-se en un nínxol de mercat fins ara no cobert, que és el de combinar les dues experiències de compra, és a dir la compra online amb la botiga física.

Quan parlem de Click & Collect identifiquem diversos tipus:

  1. A la botiga física. Moltes botigues minoristes (retailers) s’afanyen per oferir aquest servei, ja que s’ha comprovat que a el client li agrada l’opció de comprar i recollir a la botiga.
  2. Taquilles a botiga. Una opció que no requereix l’atenció directa per part de personal de la botiga, sinó que el client pot procedir a la recollida de la seva comanda de forma autònoma.
  3. Recollida remota. Aquesta opció es realitza mitjançant l’acord amb botigues afiliades a les empreses distribuïdores per ser punts de recollida. Actualment ja hi ha una àmplia oferta de punts de recollida en moltes botigues, també oficines postals i empreses de missatgeria. Una de les últimes incorporacions en el format de recollida remota és la creació de punts de recollida en empreses privades que compten amb gran nombre de treballadors. D’aquesta manera el treballador pot recollir la seva comanda a la taquilla de recollida habilitades dins a la mateixa empresa. Amazon ja està treballant amb aquest format i amb gran satisfacció per ambdues parts.

Si parlem d’avantatges del Click & Collect, algunes d’elles són:

  • L’experiència de compra de client millora ja que els terminis de lliurament es redueixen, i amb això els temps d’espera per rebre la comanda. També les gestions per a les devolucions. El client pot comprovar la comanda: la qualitat, talla, color, … i tramitar la devolució in situ en el cas que no compleixi amb el seu requeriment.
  • En el cas de les botigues, detallista i proveïdors en general veuen reduït el temps en la gestió en la preparació i enviament de les comandes, ja que la seva manipulació i lliurament es realitza dins el mateix establiment o dins de l’empresa.
  • A més, el nombre de devolucions per causes d’absència de l’emissor es redueixen perquè la taxa de recollida de paquets és molt més gran comparada amb els lliuraments realitzats per les empreses de missatgeria, les quals estan supeditades a que el remitent o algun familiar estigui a l’ punt de lliurament.
  • Tot això genera major satisfacció per part de client i amb això major fidelització.
  • La convivència entre botiga tradicional i botiga online permet donar una alenada d’aire a el comerç minorista, ja que a l’introduir el Click & Collect indirectament s’està adquirint trànsit a la botiga física. D’aquesta manera, un cop el client arriba a la botiga per recollir la seva comanda, hi ha major probabilitat que es quedi una estona donant una volta per mirar alguna cosa i tingui major predisposició a la compra. Es tracta, en definitiva, de la tècnica de el cross selling combinant online offline.

El comerç electrònic avança a passos de gegant i ja és un fenomen imparable. Però ja no es tracta només de comprar a el millor preu, sinó que cada vegada més el client valora l’experiència de compra, igual que fa quan va a la botiga física o a un restaurant a dinar. Per això les experiències comercials són cada vegada més importants, i la incorporació del Click & Collect en el procés de compra ajuda a millorar l’experiència de compra dels clients i a augmentar la seva satisfacció, i amb això la possible fidelització i repetició de compra.

Demana’ns més informació per a implementar el teu Ecommerce.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone