Search
Close this search box.

Actualitat

7 tàctiques de Màrqueting Digital per a la PIME

Tenir presència a la xarxa s’ha convertit, avui per avui, en imprescindible per a qualsevol empresa que vulgui fer créixer el seu negoci o simplement mantenir-lo. A més, afecta no només a les empreses de grans dimensions sinó també a les petites i mitjanes empreses. Precisament són aquestes les que, amb l’aplicació de bones tàctiques de màrqueting digital, poden obtenir un major retorn i efectivitat en les seves accions.

L’ús que es fa de la xarxa i de les xarxes socials és molt dispar: buscar informació, buscar adreça o telèfon d’un servei mèdic, botiga o empresa, …; contactar amb amics i/o familiars, jugar i entretenir-nos i un llarg etcètera, …

A Espanya, el 2017, el 82% de la població espanyola és usuària d’Internet i el 54% són usuaris de les xarxes socials. Veient aquestes dades està clar que per a les empreses és imprescindible dur a terme accions a la xarxa si volem que els nostres clients potencials ens trobin.

Per a això t’expliquem algunes tàctiques de màrqueting digital per a tenir en compte.

1) Imprescindible tenir un lloc web

Encara que sembli obvi, encara avui hi ha moltes empreses que no disposen d’un lloc web corporatiu. Avui dia el cost de tenir una pàgina web és assumible per la majoria d’empreses, ja que hi ha múltiples opcions per a qualsevol mida d’empresa, pressupost i objectius. És important que el nostre lloc web estigui programat per professionals experts que, més enllà de dissenyar la pàgina web, treballin també el nostre SEO On Page de forma correcta.

2) Optimitza el teu lloc web per a dispositius mòbils

Qualsevol pàgina ha d’estar optimitzada per a mòbils i tauletes, és a dir responsive. Si bé és cert que a dia d’avui la majoria de plantilles ja estan optimitzades per a mòbils, hem d’assegurar-nos que la nostra web estarà adaptada, ja que de no ser així Google penalitzarà el lloc web i amb això el seu posicionament orgànic.

3) Màrqueting de continguts

Si vols que el teu lloc web sigui compartit has de ser capaç de crear informació d’interès per als usuaris, mitjançant un blog o vídeo blog, i compartir-la amb ells. Si vols posicionar-te com a expert en la matèria serà indispensable que mantinguis en moviment el teu lloc web creant contingut de forma continuada.

Potser aquest punt sigui un dels més difícils de dur a terme per part d’una PIME, ja que sovint aquestes empreses no compten amb personal especialitzat en màrqueting online i offline, amb una estratègia clara i ni pressupost assignat. Aquest és un punt clau, perquè donar moviment al lloc web amb contingut rellevant esdevé imprescindible per millorar el posicionament de les web en els cercadors.

4) Prospecció mitjançant el lloc web

El lloc web ha d’informar, però el seu objectiu últim ha de ser sempre el de fer una prospecció de clients potencials. Inclou incentius per a la subscripció dels teus visitants com e-books, informes, proves gratuïtes, cupons, … per aconseguir que les teves visites es converteixin en leads, és a dir, en contactes.

5) Campanyes d’E-mail Màrqueting.

Planeja accions d’e-mail màrqueting per comunicar-te amb els teus clients i clients potencials i mantenir-los al dia dels teus nous productes, promocions, serveis o publicacions que facis a la xarxa. És un bon canal per tenir una interrelació amb ells.

6) Les xarxes socials t’ajuden a amplificar la teva veu

Sabent que el 54% dels espanyols són usuaris de xarxes socials, no deixa lloc a dubte la importància que té l’ús d’aquest canal de comunicació per donar a conèixer i amplificar el teu contingut. Les xarxes socials t’ajudaran a destacar la teva marca, i et donen la possibilitat de segmentar el públic a qui dirigir el teu missatge d’acord al target del teu producte.

7) Crea campanyes a Google Adwords.

La clau per vendre i créixer en el teu negoci és que els clients potencials et trobin a la xarxa, d’aquí la importància en invertir en el teu posicionament de marca amb l’ajuda de campanyes de publicitat a Google Adwords, que permeten segmentar de manera molt precisa el públic objectiu a qui dirigir-nos i ajustar el pressupost d’inversió.

Esperem que aquestes 7 tàctiques et serveixin per començar a treballar el màrqueting digital a la teva empresa o seguir treballant-hi d’una forma ordenada i planificada. Sort!

Contacta amb nosaltres si vols més informació.

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone