A partir del pròxim mes de maig entrarà en vigor el decret aprovat del Govern espanyol sobre l’obligatorietat, per part de les empreses, de registrar la jornada laboral dels seus treballadors.
Segons el Govern espanyol amb aquesta mesura es pretén controla les hores extres no remunerades o fraudulentes, de manera que es requereix que el registre es realitzi tan a l’inici com al final de la jornada. La creació d’aquesta nova llei el Govern la justifica per evitar abusos en el còmput d’hores dels treballadors per part dels empresaris, ja que segons dades estadístiques, més del 50% dels treballadors en actius a l’estat espanyol afirmen treballar més de 40 hores a la setmana, l’establert per llei, i sense cobrar cap de les hores extres efectuades.
Al mateix temps el registre laboral, segons indiquen estudis recents, ajuden a reduir l’absentisme laboral, problemàtica important en la qual es troben moltes empreses.
Els punts més destacats de la nova normativa són:
- Obligatorietat de fer un registre de la jornada laboral diària, recollint l’horari concret d’entrada i sortida de cada treballador.
- Les empreses han de tenir les hores de treball concretes exercides per cada treballador.
- Aquelles empreses que no facin el registre s’exposen a sancions econòmiques amb multes que poden anar entre 626€ i 6.250€.
- L’empresa té l’obligació que conservar els registres de la jornada laboral dels seus treballadors durant un període de quatre anys. Durant aquest temps, la informació ha d’estar disponible per a tots els treballadors, així com els sindicats, inspecció de treball i la Seguretat Social.
A partir de la publicació del decret llei, que va ser el passat 8 de març, es dóna dos mesos de termini perquè les empreses preparin i posin en marxa sistemes de registre de la jornada laboral. I a partir del mes de maig les empreses inspeccionades poden rebre sancions si incompleixen la normativa establerta.
Com us pot ajudar Inforber
Una eina de gestió i control horari que permet el registre de la jornada laboral diària dels treballadors. ZKTIME és una solució 100% automatitzada, ràpida i eficient. Permet obtenir, en temps real, tota la informació necessària per a la gestió del personal laboral amb un gran estalvi de dedicació, reduint els costos i assegurant el retorn de la inversió en un temps mínim.
ZKTIME permet controlar de forma fàcil les jornades laborals dels treballadors i a més, planificar calendaris laborals, vacances de la plantilla, projectes, tasques,….ajustant-se en tot moment al compliment de la nova normativa de registre de la jornada laboral.
ZKTIME LITE o ZKTIME ENTREPISE. Contacta’ns i t’explicarem quina opció s’adapta més a les teves necessitats