Actualitat

Idees de màrqueting econòmiques per a PIMES

Sovint les PIMES creuen que no tenir una musculatura financera forta que els permeti invertir en grans campanyes de màrqueting els dificulta la comercialització dels productes i serveis. Però aquesta percepció dista de la realitat i de la capacitat que té un petit negoci per tirar endavant amb una inversió en màrqueting més que raonable, a baix cost i amb un retorn satisfactori.

I és que la comercialització d’una empresa no té per què ser cara. Segur que la despesa en màrqueting es pot reduir eliminant accions i campanyes generalistes com enviaments massius, campanyes de ràdio, cartells, … i buscar accions dirigides, més segmentades que permetin arribar al públic objectiu d’una manera més directe i sense invertir grans quantitats de diners.

Es tracta, en definitiva, de trobar aquelles accions de màrqueting que siguin efectives, amb un cost baix i que proporcionin un ROI positiu.

En aquest article es presenten 6 idees de màrqueting de baix cost que poden ser de gran utilitat per a petites i mitjanes empreses que vulguin expandir el seu negoci.

1 – Presència a les xarxes socials

Avui en dia la gran majoria d’empreses estan presents a les xarxes socials, ja que en aquest entorn hi ha una gran densitat d’usuaris que també en fan ús i per tant és un bon canal per arribar a ells. Definir una estratègia de Marketing Digital, on també hi formen part les xarxes socials, és avui per avui un element clau per a la majoria de negocis.

En aquest sentit, la presència a les xarxes pot ser a través de tenir-hi un perfil actiu, fer comunicacions i publicacions de forma planificada i amb continuïtat, buscant sempre l’engagement i el vincle amb l’usuari. I També a través de la publicitat a les xarxes socials,  s’aconsegueix arribar a molts clients potencials amb una inversió molt controlada, ajustada i assequible segons el pressupost de cada negoci.

No podem perdre de vista que algunes xarxes socials permeten als usuaris deixar ressenyes als perfils de les empreses, per això és interessant animar als vostres clients a fer-ho. Aleshores, quan els clients potencials us trobin veuran els elogis d’altres clients.

2 – Lloc web

Totes les empreses, per petites que siguin, necessiten un lloc web. Quan la gent fa una cerca del vostre negoci a internet, aquest web hauria d’aparèixer a la part superior dels resultats. I si la gent busca productes o serveis a la vostra àrea, la vostra pàgina web hauria d’estar entre els primers resultats mostrats. Per aconseguir això, no n’hi ha prou en tenir una pàgina, sinó que cal que aquesta estigui dissenyada i programada tenint en compte criteris d’usabilitat, de facilitat de navegació i de posicionament SEO, és a dir, que el lloc web sigui capaç d’aparèixer en les primeres posicions quan es facin cerques relacionades amb els productes i/o serveis comercialitzats.

4 . E-commerce

Tenir presència a la xarxa a través del comerç electrònic és una opció perfectament assumible per a petites i mitjanes empreses. Avui en dia poder tenir un e-commerce ja no és exclusiu de grans empreses, sinó que les plataformes com Prestashop, Woocomerce i altres han facilitat i l’accés a aquest nou canal de venta a PIMES i fins i tot a negocis i comerços locals amb preus competitius i gestió user friendly, intuïtiva i fàcil de manejar.

4 – Associacions empresarials

Una opció de màrqueting efectiva és formar equip amb altres empreses locals per promocionar els negocis de forma conjunta i/o creuada. Per exemple, podeu donar als vostres clients un cupó per a l’altra empresa i viceversa. O bé podeu promocionar-vos mútuament en accions que feu cada empresa a la seva base de clients.

5 – Mitjans de comunicació locals

Podeu treballar la presència local utilitzant els mitjans de comunicació locals que cobreixen l’àrea de negoci. Per fer-ho sense haver d’invertir gran quantitat de diners en publicitat, podeu enviar notes de premsa i comunicacions de notícies i fets destacables que puguin ser noticiables. D’aquesta manera podreu tenir presència als mitjans sense una despesa directa.

6 – Fidelització dels clients existents

Per a la majoria d’empreses el cost d’adquisició d’un client és altíssim i és a on s’hi inverteix més a l’hora de fer accions de màrqueting. Tenint en compte aquesta premissa, està clar que un cop tenim captat el client, l’empresa ha de fer els possibles per no perdre’l, cuidar-lo i fidelitzar-lo perquè repeteixi la compra en una altra ocasió. Per tant, el màrqueting a clients existents per convertir-los en clients recurrents és una manera excel·lent de millorar els resultats.

Per poder contactar de nou amb els clients, és necessari obtenir les seves dades de contacte  i crear una base de dades de clients a qui fer accions de màrqueting directe amb descomptes, promocions, informació de novetats, … a través de l’e-mail marketing o missatges sms per incentivar la seva compra.

Així doncs tenir un petit negoci no és, en cap cas, sinònim de no poder fer accions de màrqueting, sinó que el què requerirà és un major enginy, pensar molt bé quines són les millors accions a fer, segmentar molt bé el públic al qual ens dirigim i fer les inversions justes i necessàries que ens permetin arribar als clients potencials, vendre i obtenir una rendibilitat de la inversió que sigui positiva.

I tu, quines accions de màrqueting fas a la teva empresa? Si ho desitges, a Inforber t’ajudem a definir un pla d’accions de màrqueting assequible i a implementar-lo.