Search
Close this search box.

Actualitat

Les xarxes socials ja són el principal canal de màrqueting per a les petites empreses.

El 73% de les petites i mitjanes empreses està utilitzant les xarxes socials com una eina de màrqueting, i de fet, és l’eina més popular entre elles, per segon any consecutiu, tal com vam descobrir en l’últim informe de BIA / Kelsey. Com és habitual, la xarxa més usada és Facebook (1 57’4% de les petites empreses compta amb pàgina), seguida a distància de Twitter (el fa servir un 20’9%). Molt per sota quedarien altres plataformes com Pinterest (1 13’8%) o Instagram (1 11’5%). Resulta interessant que absolutament tots els percentatges han augmentat des de l’any passat.

A més, les petites empreses dediquen, de mitjana, una quarta part del seu pressupost anual per a promocions a les xarxes socials, encara que només utilitzen els anuncis una de cada quatre. Pel que fa al temps invertit: un 38% dedica entre 1 i 4 hores setmanals, i un 28’9% entre 5 i 24 hores setmanals. Fins i tot hi hauria un 8’9% que inverteix més de 25 hores cada setmana a gestionar els seus perfils socials.

El director de l’estudi ha explicat que “les pimes s’estan tornant més sofisticades en com s’integren el social dins de les seves campanyes de màrqueting. La qüestió ja no és« ¿hauria d’estar a les xarxes socials? », Sinó que ara es pregunten« com les xarxes socials poden treballar en comú amb altres canals i el meu model de negoci? »”.

Però encara hi ha molts petits empresaris que infravaloren la presència en xarxes socials

Que un 73% de les petites empreses estigui activa en aquestes plataformes, significa que un 27% encara no ho està, una xifra relativament alta si tenim en compte que 9 de cada 10 usuaris d’Internet visita xarxes socials. Segons una altra enquesta recent de YouGov, el 34% dels empresaris considera que els social mitjana no aportarien valor al seu negoci.

La majoria gestionen ells mateixos aquestes eines

El 37% dels petits empresaris s’autogestiona tota la seva presència digital i el percentatge augmenta fins al 50% si parlem de xarxes socials. Encara que des d’un punt de vista econòmic estan clars els avantatges de no externalitzar les accions en xarxes socials, això també està tenint un cost sobre les pàgines d’empresa que no són tan eficaços com podrien arribar a ser dedicar-los més temps o coneixements.

Així, segons Endurance, el 72% dels responsables de les pimes no tenen un pla de social media i publiquen, bàsicament, quan els queda un buit lliure (així ho afirmen un 76% dels petits empresaris). Però això sí, la meitat d’ells va mostrar la seva intenció de millorar els seus coneixements en aquesta àrea per poder exercir un millor treball.

I quins són els objectius que pretenen complir sumant-se a les xarxes socials? Principalment, aconseguir més seguidors amb els quals interaccionar (64%).

Contacte: Com et podem ajudar?

Explica’ns què necessites i contactem amb tu en breu

A INFORBER SERVEIS TIC SL tractem la informació que ens faciliten les persones interessades amb la finalitat d’atendre les seves sol·licituds i enviar-los comunicacions comercials, així com els nostres butlletins.

938 213 802

de 09:00 a 13:30h

de 16:00 a 19:00h

Liên hệ
Phone